Uwaga oszustwo! Mężczyzna stracił 120 tysięcy złotych
Policjanci kolejny raz ostrzegają przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Mimo licznych apeli na temat metod działania oszustów, wciąż dochodzi do przestępstw, w których oszukani tracą swoje pieniądze. Tym razem oszust poinformował, że zgromadzone na koncie 56-latka pieniądze są zagrożone i aby je ratować musi przelać swoje oszczędności na inne konta banku.
17 lutego br., w Komendzie Powiatowej Policji w Chrzanowie przyjęto zawiadomienie o oszustwie, gdzie mieszkaniec powiatu chrzanowskiego stracił 120 tys. zł. Do pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Fałszywy pracownik banku poinformował go, że na dowód osobisty mężczyzny dzień wcześniej złożono wniosek o przyznanie pożyczki. Gdy pokrzywdzony oświadczył, że nie posiada konta w banku, który wymienił rozmówca, mężczyzna oświadczył, że w takim przypadku zawiadamia Policję i bank również będzie prowadził śledztwo w tej sprawie.
Po kilku minutach do pokrzywdzonego zadzwonił inny przedstawiciel banku tym razem banku, w którym pokrzywdzony posiadał konto bankowe. Rozmówca tym razem przekonał pokrzywdzonego aby przelał pieniądze na konta techniczne banku. Mężczyzna w kilku przelewach, transakcjach blik, wypłatach i wpłatach na podane przez oszusta konto przekazał 120 tysięcy złotych.
Przypominamy i apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji i transakcji finansowych.
• Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
• Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Nasze podejrzenia powinno zwrócić też to, że oszuści podający się za pracownika konkretnego banku polecają zrobić przelewy na konta w innych bankach.
• Gdy w słuchawce telefonu usłyszymy historię, że nasze konto jest zagrożone albo ktoś złożył wniosek o pożyczkę na nasze dane osobowe najlepiej rozłączmy się. Sami skontaktujmy się z odziałem banku lub sami do niego podejdźmy i zweryfikujmy tą informację. Zachowajmy ostrożność i pamiętajmy, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu, także te z banku. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku.