Wydział Prezydialny
Rozmiar czcionki
Kierownictwo:
Naczelnika - mł. insp. Katarzyna Padło
Zastępca Naczelnika - p.o. podinsp. Franciszek Gawlik
Kontakt:
ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków
tel. 47 83 54 000
faks: 47 83 54 012
email: prezydialny@malopolska.policja.gov.pl
poczta@malopolska.policja.gov.pl
Zakres działania:
Do zadań Wydziału Prezydialnego należy w szczególności:
1) współtworzenie kierunków rozwoju małopolskiej Policji oraz koordynowanie zadań w zakresie zarządzania strategicznego w Policji;
2) ustalanie Priorytetów Komendy, sporządzanie strategii oraz monitorowanie wykonania wartości mierników wynikających ze strategii Komendy;
3) koordynowanie działań podejmowanych w zakresie kontroli zarządczej w garnizonie, w tym organizacji procesu samooceny, przygotowania informacji o stanie kontroli zarządczej, opracowania oświadczenia Komendanta o stanie kontroli zarządczej oraz sporządzania
i prowadzenia zbiorczego rejestru ryzyk;
4) obsługa kancelaryjno-biurowa kierownictwa Komendy w zakresie spraw jawnych;
5) prowadzenie kancelarii ogólnej jawnej, w tym obsługa kancelaryjna jednoosobowych stanowisk;
6) nadzorowanie zgodności obiegu dokumentów elektronicznych w systemie SEOD-Intradok z instrukcją kancelaryjną;
7) nadzorowanie obiegu dokumentacji elektronicznej odbywającego się za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (E-PUAP) oraz bezpieczeństwa stosowania podpisu certyfikowanego;
8) udzielanie informacji na zapytania kierowane drogą elektroniczną oraz zapewnienie obsługi telefonicznej, w tym anglojęzycznej;
9) opracowywanie korespondencji okolicznościowej, przygotowywanie wystąpień okolicznościowych związanych z udziałem kierownictwa KWP w Krakowie w grupach roboczych, spotkaniach międzyinstytucjonalnych i uroczystościach;
10) współorganizowanie narad, odpraw i konferencji oraz spotkań z przedstawicielami instytucji i służb;
11) procedowanie wnoszonych interpelacji i zapytań poselskich oraz interwencji parlamentarzystów i przedstawicieli uprawnionych organów;
12) przygotowywanie okresowych ocen, analiz i informacji dotyczących pracy jednostek Policji;
13) opracowywanie informacji oraz sprawozdań z działalności Policji dla organów administracji rządowej i samorządowej, oraz innych podmiotów pozapolicyjnych;
14) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym prowadzenie strony podmiotowej Komendanta w Biuletynie Informacji Publicznej oraz procedowanie wniosków o udzielenie informacji publicznej;
15) koordynowanie pozaoperacyjnej współpracy międzynarodowej, realizowanej przez Komendę i jednostki Policji, organizowanie i obsługa wizyt oraz spotkań krajowych i zagranicznych Komendanta z udziałem zagranicznych partnerów jak też szkoleń, konferencji i warsztatów eksperckich o zasięgu międzynarodowym ;
16) koordynacja w zakresie realizacji umów bilateralnych między małopolską Policją a Policją innych krajów;
17) monitorowanie korespondencji pomiędzy jednostkami garnizonu małopolskiego a obcymi urzędami konsularnymi i przedstawicielstwami dyplomatycznymi w kraju oraz polskimi za granicą;
18) koordynowanie działań dotyczących udostępniania materiałów i danych statystycznych upoważnionym podmiotom;
19) promowanie inicjatyw i przedsięwzięć służących kreowaniu pozytywnego wizerunku Policji;
20) wdrażanie i doskonalenie w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach Policji systemu działań wizerunkowych, w tym zasad wynikających z ceremoniału policyjnego, regulaminu musztry w Policji i etykiety urzędniczej oraz sprawowanie nadzoru nad zgodnością z ceremoniałem policyjnym przedsięwzięć organizowanych z udziałem Policji;
21) współkształtowanie kultury organizacyjnej i prospołecznego wizerunku Policji oraz propagowanie etosu służby i zasad etyki zawodowej poprzez m.in. pielęgnowanie pamięci o historii Policji, dbałość o miejsca pamięci Poległych Policjantów, organizowanie przedsięwzięć i uroczystości o charakterze ceremonialnym, prowadzenie edukacji społecznej;
22) koordynowanie działalności jednostek Policji garnizonu małopolskiego w zakresie współpracy ze szkołami, w których funkcjonują klasy o profilu policyjnym lub mundurowym;
23) współpraca ze szkołami w zakresie organizowania dni otwartych oraz spotkań z policjantami w ramach promowania zawodu policjanta;
24) koordynowanie działań edukacyjnych oraz akcji o charakterze charytatywnym;
25) współpraca z Fundacją Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach;
26) realizowanie zadań związanych z komunikacją wewnętrzną w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach Policji;
27) redagowanie newslettera komunikacji wewnętrznej Wieści z Mogilskiej;
28) opiniowanie wniosków o objęcie honorowym patronatem Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie przedsięwzięć organizowanych przez podmioty zewnętrzne oraz jednostki organizacyjne Policji i procedowanie wniosków o przyznanie asysty honorowej;
28) wykonywanie zadań z obszaru badań społecznych dotyczących funkcjonowania Policji oraz badań opinii policjantów i pracowników komórek organizacyjnych Komendy i jednostek Policji;
29) koordynowanie i realizowanie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta oraz nadzór w tym zakresie nad jednostkami Policji;
30) sporządzanie informacji o kandydatach na stanowiska w wymiarze sprawiedliwości, zgodnie z zapisami ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych;
31) zapewnienie dostępności cyfrowej strony BIP osobom uprawnionym, w celu realizacji ustawowych obowiązków nałożonych na podmiot publiczny oraz zapewnienie tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika osobom uprawnionym w trybie wnioskowym, w celu zapewnienia realizacji ustawowego obowiązku nałożonego na podmiot publiczny;
32) prowadzenie bieżącej współpracy z organami administracji rządowej, samorządu terytorialnego i innymi uprawnionymi podmiotami w zakresie problematyki bezpieczeństwa i porządku publicznego;
33) gospodarowanie przydzielonymi środkami budżetowymi w zakresie wydatków reprezentacyjnych, okolicznościowych i promocyjnych (we wskazanym zakresie) realizowanych przez komendę oraz związanych z zagranicznymi wyjazdami służbowymi przedstawicieli komendy i podległych jednostek organizacyjnych.