xStrona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Kęty. Znalazła kartę bankomatową, lecz zamiast ją zwrócić robiła zakupy

Data publikacji 11.10.2021

Policjanci z Komisariatu Policji w Kętach postawili 13 zarzutów kradzieży z włamaniem oraz zarzut usiłowania włamania na konto bankowe, 61 – letniej mieszkance gminy Kęty. Kobieta zamiast zwrócić znalezioną kartę bankomatową postanowiła jej używać, aby płacić za zakupy w sklepach spożywczych.

W połowie września br., na osiedlu 700-lecia w Kętach 81 – latek zgubił swoją kartę bankomatową. Kiedy senior  zorientował się, że zgubił kartę powiadomił bank, w celu jej zablokowania. Okazało się jednak, że sprawca zdążył dokonać już 13 płatności zbliżeniowych na kwotę 350 zł.  Policjanci z Komisariatu Policji w Kętach wszczęli dochodzenie. W trakcie prowadzonych czynności policjanci ustalili, że związek ze sprawą ma 61 – letnia mieszkanka gminy. 7 października, podejrzana trafiła do kęckiego komisariatu Policji, gdzie na podstawie zebranych dowodów przedstawiono jej 13 zarzutów kradzieży z włamaniem na konto bankowe oraz jeden zarzut usiłowania włamania kiedy podjęła próbę płatności, gdy karta była już zablokowana. Za popełnione przestępstwo grozi kara pozbawienia wolności od 1 roku do lat 10.
Policjanci apelują – strzeż swojej karty płatniczej
Karty płatnicze są znakomitym udogodnieniem podczas wykonywania transakcji płatniczych, ale należy  uważnie z nich korzystać i nie udostępniać jej osobom trzecim. Te same zalecenia dotyczą także kodu PIN. Utrata karty lub uzyskanie danych karty przez osoby niepowołane może okazać się bardzo kosztowne dla jej właściciela. W takich przypadkach bezzwłocznie należy poinformować bank.
Procedura zastrzeżenia karty, w przypadku jej utraty, została uwzględniona w regulaminie konta lub karty. Najważniejsza jest szybkość reakcji: należy to zrobić natychmiast po stwierdzeniu jej braku. Najlepiej skorzystać z infolinii instytucji wydającej kartę, aplikacji mobilnej lub uniwersalnej infolinii, uruchomionej przez Związek Banków Polskich tel. - 828 828 828.
Warto zapisać te numery w pamięci telefonu, aby być przygotowanym na potencjalną sytuację kryzysową. Oczywiście można zrobić to także w placówce banku, jednak wydłuża to czas całej procedury, zwiększając tym samym ryzyko utraty pieniędzy.

 

Powrót na górę strony