Aktualności

66-latek nie dał się nabrać słysząc przez telefon, że hakerzy przejęli jego konto bankowe

Data publikacji 28.04.2022

Policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy posługując się różnego rodzaju metodami, usiłują wyłudzić pieniądze. Wyjątkową przytomnością umysłu wykazał się 66 – letni mieszkaniec Brzeszcz, w powiecie oświęcimskim, który nie dał się wprowadzić w błąd oszustowi podającemu się za przedstawiciela banku.

Wczoraj (27.04.br.) tuż przed godziną 17, do mieszkańca Brzeszcz na telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał on informację, że konto 66-latka próbują przejąć hakerzy. Fałszywy bankowiec przekazał również, że pomoże zabezpieczyć oszczędności. 66-latek od razu zorientował się, że to próba oszustwa. Natychmiast rozłączył się i zadzwonił na numer alarmowy 112.


Policjanci ostrzegają i apelują o rozwagę, a także radzą jak nie dać się oszukać:

 

  • Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych  z nieznajomymi podającymi się za pracownika banku, policjanta lub osobę z rodziny pilnie potrzebującą gotówki, którą ma odebrać inna osoba.  
  • Uważaj szczególnie, gdy osoba podająca się za pracownika banku twierdzi, że na konto włamali się hakerzy i aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta, należy zainstalować specjalne oprogramowanie czy aplikację do zdalnej obsługi Twojego telefonu komórkowego, czy komputera. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta swojego banku.
  • Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej — nawet pracownikom banku.
  • Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz.
  • Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru). 
  • Nie otwieraj przesłanych linków, gdy nie znasz nadawcy ani ich zawartości.
  • Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, dzwoń na numer alarmowy 112.
     
Powrót na górę strony