Aktualności

Chciała sprzedać bluzkę w sieci, a straciła oszczędności

Data publikacji 26.10.2022

Sprzedając w sieci, straciła pieniądze zgromadzone na swoim koncie bankowym. Za pomocą przesłanego przez „kupującego” linka, udostępniła oszustowi swoje dane do banku. W efekcie 38-letnia mieszkanka powiatu suskiego straciła ponad 25 tys. zł.

Stosowane przez oszustów triki zawsze prowadzą do jednego: pokrzywdzony wchodzi na przesłany przez nich link, a następnie wypełnia dane do przelewu bankowego wraz  z danymi do logowania. W efekcie, zamiast zarobić  traci pieniądze z konta. 

W ostatnim czasie w ten sposób została oszukana 38-lenia mieszkanka powiatu suskiego, która poprzez jedną z platform internetowych próbowała sprzedać swoja bluzkę. W miniony piątek tj.21 października br. oszust skontaktował się z nią, wysyłając prośbę o jej numer telefonu. Kobieta wysłała „kupującemu” swój numer i otrzymała wiadomość wraz z linkiem, który poprowadził ją na stronę banku pod pretekstem pobrania danych do przelewu. Kobieta wypełniła niezbędne dane do logowania tj. login i  hasło na fałszywym adresie bankowym. Po takiej operacji udostępniła oszustowi dane do jej konta i efekcie straciła zgromadzone ponad 25 tys. zł. 


Apelujemy o ostrożność podczas sprzedaży czy zakupów za pośrednictwem Internetu. Nigdy nie klikajmy w załączone linki i nie wpisujmy tam żadnych swoich danych, loginów i haseł do kont bankowych. 
 

Powrót na górę strony