Aktualności

Oszukują nie tylko seniorów

Data publikacji 02.08.2023

50-latka z Tarnowa za namową oszustów zaciągnęła kredyt, a następnie przekazała za pośrednictwem wpłatomatu i kodu BLIK pieniądze z kredytu, a także oszczędności zgromadzone na koncie oraz te ukryte w „skarpecie”. Oszuści spowodowali, że kobieta straciła ponad 60 tysięcy złotych.

50-letnia tarnowianka zaciągnęła kredyt, a następnie uzyskane pieniądze, a także te zgromadzone na koncie i w „skarpecie” przekazała oszustom. Oszuści namówili kobietę na wpłaty pieniędzy we wpłatomacie, a następnie za pomocą  kodów BLIK wypłacili je w innym bankomacie. Gdy emocje opadły i zdrowy rozsadek wziął górę, kobieta  zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. W ten sposób straciła ponad 66 tysięcy i zyskała niespłacony kredyt. O przestępstwie powiadomiła tarnowskich policjantów. 
Metody działania oszustów są różne, ale mechanizm niemalże identyczny polegający na działaniu na naszych emocjach. Czy one zostaną wywołane… strachem o zgromadzone środki finansowe, chęcią pomocy funkcjonariuszom przy zatrzymaniu niedobrych oszustów, nieuczciwych bankowców, a może pomocy najbliższym… to nie ma znaczenia. Efekt końcowy jest zawsze taki sam - przekazanie pieniędzy…
Służby tak nie działają i w ten sposób nie postępują. 
Możemy jednak o tym pisać i pokazywać, w jaki sposób mieszkańcy regionu tracą swoje oszczędności oraz namawiać, aby w takich przypadkach kierować się zdrowym rozsądkiem, a nie emocjami. 
Należy pamiętać, że czas wtedy jest po naszej stronie… jeśli jesteśmy w jakikolwiek sposób naciskami i krępowani presją czasu - to z pewnością wpadliśmy w zarzuconą sieć oszustów. Co zrobić? Rozłączyć połączenie, udać, że jest kiepska jego jakość i odłożyć telefon, by go nie słyszeć przez kilkadziesiąt minut. 

Powrót na górę strony