Aktualności

Zachowaj rozsądek, gdy w telefonie usłyszysz, że twoje oszczędności są zagrożone! To jest oszustwo.

Policjanci z Komisariatu Policji w Zatorze prowadzą postępowanie w sprawie oszusta, który podając się za pracownika banku oszukał mieszkańca pow. oświęcimskiego. Mężczyzna stracił 3000 złotych.

Wczoraj (7.11.2023) do 46 – letniego mieszkańca Zatora zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał informację, że na jego konto włamali się hakerzy i próbują dokonać dwóch przelewów. Oczywiście specjaliści banku zablokowali przelewy, jednakże teraz należy pilnie blikiem przelać pieniądze na konto bezpieczne. 46 – latek oświadczył, że nie wierzy w tę historię, ponieważ połączenie nie jest z infolinii banku. Wtedy oszust zapewnił, że za chwilę  zadzwoni do niego pracownik infolinii banku. Kiedy po kilku minutach telefon zadzwonił na wyświetlaczu mężczyzna zobaczył nazwę infolinii banku. Wtedy pokrzywdzony dał wiarę oszustowi. Wygenerował kod blik, udostępniając oszustowi 3000 złotych.

Policjanci apelują o ostrożność. Oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych.
Bądźmy czujni, gdy dzwoni osoba podająca się za pracownika banku informująca, że nasze konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na nas kredyt. W takiej sytuacji najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji. Aby wprowadzić w błąd, hakerzy używają  specjalnego oprogramowania, za pomocą którego podszywają się pod numer lub nazwę dowolnej instytucji czy osoby.

Działajmy razem. Wystarczy wiedza o sposobach, którymi posługują się oszuści, aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta.
 

Powrót na górę strony