Uwierzył oszustce podającej się za pracowniczkę banku. Stracił 18 tysięcy złotych.
Policjanci z Komisariatu Policji w Kętach, w powiecie oświęcimskim prowadzą postępowanie mające na celu ustalenie oszustki, która podając się za pracowniczkę banku oszukała mieszkańca Kęt. Mężczyzna stracił 18 000, jednakże zdołał zablokować kredyt w wysokości 80 000 złotych, na który już złożono wniosek.
We wtorek (16.01.br.), do 47-letniego mieszkańca Kęt zadzwoniła kobieta, która oświadczyła, że jest pracowniczką banku. Przekazała informację, że na jego konto włamali się hakerzy i próbują zaciągnąć kredyt na 80 000 złotych. Jak oświadczyła specjaliści banku zorientowali się, że to hakerzy jednakże teraz on musi przelać oszczędności na konto bezpieczne. W tym celu zostanie mu podesłany link, w który ma kliknąć. Oszustka poleciła również, aby na swojej komórce zainstalował aplikację AnyDesk. Mężczyzna wykonał polecenia kobiety. Nie wiedział o tym, że w ten sposób umożliwia oszustom zdalny dostęp do swojego telefonu, a więc i możliwość logowania się do konta bankowego. Oszuści dysponując tymi danymi wykonali operację bankową przelewając z konta pokrzywdzonego 18 000 tysięcy złotych. Próbowali również zaciągnąć kredyt w kwocie 80 tysięcy złotych, jednakże wtedy mężczyzna się zorientował i zdążył zablokować przelew środków pieniężnych.
Policjanci apelują o ostrożność. Oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych.
W chwili, gdy na telefon dzwoni osoba podająca się za pracownika banku informująca, że konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na nas kredyt, każdą taką wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. Wtedy najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji. Wtedy upewnimy się, że oszczędności nie są zagrożone. Należy pamiętać, aby w takich okolicznościach nie klikać w podesłane linki oraz nie instalować żadnych aplikacji, tylko od razu wykonać telefon do swojego banku.
Działajmy razem. Wystarczy wiedza o sposobach, którymi posługują się oszuści, aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta.
Każda osoba świadoma zagrożenia może pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać to ostrzeżenie swojej rodzinie i znajomym, dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy.