Aktualności

Zachowaj rozsądek gdy zadzwoni ktoś z banku i powie Ci, że Twoje oszczędności są zagrożone

Data publikacji 26.03.2024

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu prowadzą postępowanie w sprawie oszusta, który podając się za pracownika banku oszukał mieszkańca gminy Oświęcim. Pokrzywdzony stracił 4000 złotych.

Wczoraj (25.03.2024) mieszkaniec gminy Oświęcim powiadomił, że zadzwonił do niego mężczyzna, który podał, że jest pracownikiem banku. Przekazał mu informację, że na jego konto włamali się hakerzy i próbują dokonać przelewów pieniędzy. Oczywiście oszust od razu poinformował, że specjaliści banku zablokowali te przelewy, jednakże teraz należy pilnie blikiem przelać pieniądze na konto bezpieczne. Niestety poszkodowany uwierzył w te fałszywą historię.  Wygenerował kod blik udostępniając oszustowi 4000 złotych.
Policjanci przypominają, że oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych.

Jeśli na telefon zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku i poinformuje, że konto zostało przejęte przez hakerów, każdą taką wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. Trzeba się rozłączyć, a następnie zadzwonić na infolinię swojego banku lub pojechać do placówki bankowej. Wtedy upewnimy się, że oszczędności nie są zagrożone.

Pamiętajmy, że hakerzy używają  również specjalnego oprogramowania, za pomocą którego podszywają się pod dowolny numer, nazwę banku lub innej instytucji. 
Działajmy razem. Wystarczy wiedza o sposobach, którymi posługują się oszuści, aby uniknąć kradzieży pieniędzy z konta.

Każdy może pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać ostrzeżenie swojej rodzinie i znajomym, dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy.
 

Powrót na górę strony