Aktualności

Fałszywy pracownik banku w imieniu mieszkanki Sądecczyzny zaciągnął kredyt w wysokości 123 tys. złotych

Data publikacji 02.10.2024

Mężczyzna, który dzwoniąc do mieszkanki Nowego Sącza, przedstawił się jako pracownik banku, pod pretekstem anulowania kredytu, wyłudził od niej poufne dane i sam zaciągnął w jej imieniu trzy kredyty na łączną sumę 123 tys. złotych. Teraz policjanci prowadzą czynności w tej sprawie, a jednocześnie apelują o zachowanie ostrożności.

Kilka dni temu mieszkanka Sądecczyzny odebrała telefon, a rozmówca przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że ktoś chce zaciągnąć w jej imieniu kredyt i żeby go szybko anulować, musi zainstalować w swoim telefonie aplikację umożliwiają zdalną pomoc techniczną. Zdenerwowana kobieta postąpiła zgodnie ze wskazówkami rozmówcy. Później miała czekać, aż skontaktuje się z nią Policja, by przyjąć zgłoszenie o próbie oszustwa. 

Kiedy nikt zadzwonił, mieszkanka Sądecczyzny postanowiła wykonać telefon do banku. Wówczas okazało się, że została oszukana. Dzięki zainstalowanej aplikacji i formularzowi, który wypełniła, rzekomy pracownik banku w łatwy sposób uzyskał dostęp do jej poufnych danych. Dysponując nimi, zawarł w imieniu kobiety trzy umowy kredytowe na łączną sumę 123 tys. złotych. 

Mieszkanka Sądecczyzny poinformowała policjantów o oszustwie. Teraz mundurowi prowadzą czynności w tej sprawie, a jednocześnie apelują o zachowanie ostrożności i radzą, jak nie dać się oszukać w podobny sposób:

•    Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet gdy przedstawiają się jako pracownicy banku.
•    Chroń swoje dane, w tym również numery telefonów.
•    Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej. Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego lub pulpitu. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.
•    Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
•    Nie przekazuj kodów BLIK ani nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. 
•    Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.
•    Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom Policję.
 

Powrót na górę strony