Chciała zainwestować, a straciła 58 tysięcy złotych
Mieszkanka gminy Osiek padła ofiarą oszustów proponujących inwestowanie w akcje. Kobieta, zamiast zyskać, straciła 58 tysięcy złotych. Policjanci ostrzegają i apelują o zachowanie rozsądku oraz unikanie transakcji finansowych, do których zachęcają nas przypadkowe reklamy w Internecie.
Wczoraj (18.04.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu zgłosiła się 59-letnia mieszkanka gminy Osiek, która poinformowała, że początkiem marca br. przeglądając Facebooka, znalazła reklamę firmy zajmującej się inwestycjami. Kliknęła link, a następnie wpisała dane do kontaktu. Po kilku godzinach zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownicę firmy inwestycyjnej. 59-latka potwierdziła, że chce zainwestować pieniądze, więc oszustka przekazała, że podsyła na jej telefon link, za którego pomocą należy się zarejestrować na portalu inwestycyjnym. Przekazała również dane eksperta giełdowego, który będzie jej opiekunem w sprawie inwestycji i poprowadzi ją przez cały proces. Chwilę później zadzwonił mężczyzna podający się za rzekomego eksperta. Posługując się odpowiednim słownictwem, zapewniając o dużych zyskach w krótkim czasie, szybko zdobył zaufanie 59-latki. Kobieta na podane przez oszusta konta wykonała kilka przelewów na łączną kwotę 58 tysięcy złotych. Po kilku tygodniach kobieta zorientowała się, że została oszukana i powiadomiła o tym Policję.
Policja apeluje!!! Aby nie stracić oszczędności, należy stosować się do poniższych zaleceń:
- żadnych transakcji finansowych nie należy zawierać, kierując się przy tym przypadkowymi reklamami w Internecie;
- listę instytucji finansowych zajmujących się funduszami inwestycyjnymi publikuje Komisja Nadzoru Finansowego – link
- na stronie Komisji Nadzoru Finansowego należy sprawdzić, czy dana firma inwestycyjna nie znajduje się na liście ostrzeżeń – link
- nie należy instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej;
- nie należy udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej np. za pomocą programów: TeamViewer, AnyDesk, Quick Support;
- nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących posiadanych kart płatniczych;
- nie należy przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.