Policyjne działania podczas finału akcji „Aktywni Błękitni – szkoła przyjazna wodzie”
6 czerwca 2025 roku policjanci z Wydziału Prewencji, Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Komisariatu Wodnego Policji w Krakowie oraz Przewodnik Psa Służbowego z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie uczestniczyli w zakończeniu kolejnej edycji programu edukacyjnego „Aktywni Błękitni – szkoła przyjazna wodzie”, realizowanego na podstawie Porozumienia o Współpracy Patronackiej pomiędzy Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie a Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie.
Przedsięwzięcie odbyło się na lewym brzegu rzeki Wisły na bulwarze kurlandzkim, w którym uczestniczyły dzieci oraz nauczyciele ze szkół podstawowych województwa małopolskiego. Policjanci zaprezentowali stanowisko profilaktyczne, przy którym jedną z atrakcji była możliwość obejrzenia łodzi policyjnej, będącej na wyposażeniu Komisariatu Wodnego, omówione zostały zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą i terenami przywodnymi. Dzieci biorące udział w akcji mogły pod okiem policyjnych ratowników przećwiczyć wykonywanie resuscytacji krążeniowo – oddechowej na fantomie, jak również pozyskać informację na temat udzielania pierwszej pomocy. Dla uczestników przygotowano materiały profilaktyczno-edukacyjne. Ponadto podczas wydarzenia przy stanowisku policjantów dzieci mogły wykonać odciski linii papilarnych. Dzieci chętnie uczestniczyły w spotkaniu z przewodnikiem i jego psem służbowym, miały możliwość przymierzenia elementów umundurowania policyjnego oraz obejrzenia radiowozu. Wykonywano pamiątkowe zdjęcia z maskotkami policyjnymi. Aktywni Błękitni” to szeroko zakrojony projekt edukacyjny skierowany do szkół podstawowych. Misją programu jest promowanie wiedzy o zrównoważonej gospodarce wodnej, szczególnie w zakresie ochrony środowiska, ochrony przeciwpowodziowej i zapobieganiu skutkom suszy, a także dbałości o wodę i znajomości zasad bezpiecznego korzystania z rekreacji wodnej. Celem projektu jest wykształcenie wśród dzieci i młodzieży poprawnych nawyków i postaw, które wraz z otrzymaną wiedzą, w przyszłości będą mogły wykorzystywać i przekazywać dalej przyczyniając się do ochrony środowiska.


















